یزدفردا "نخستین نشست فعالان فرهنگی اجتماعی استان یزد با حضور دکتر" عصارنیا" معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان کشور مسئول شبکه های حکمت سراسر کشور در محل سالن آمفی تئاتر دفتر نخبگان این استان برگزار شد.
در این نشست معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان کشوربا اظهار خرسندی از تشکیل این نشست گفت :از این که در جمع بزرگی ازفعالین فرهنگی اجتماعی استان یزد هستم خوشحالم وامید وارم این حرکت ودوستی منجر به ثمرات مفیدی برای کشور باشد.
وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در سه دهه گذشته یک سیر تکاملی را در پیش رو داشته ، با سختیها دست وپنچه نرم کرده ودر حال حاضر به اینجا رسیده است گفـت: به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه چهارم را دهه پیشرفت وعدالت نامیده اند.
دکتر " عصارنیا" با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند افق جوانان ما باید افق بلندی باشد افزود: قبل از انقلاب صحبت از افق ها می کردیم وپس ازانقلاب صحبت از محقق شدن این افق ها می کنیم پس بیایید به افق های بلند جوانان فکر کنیم وآن ها را برای فتح کردن قله وافق های بلند آماده کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر این که جوانانی که در این نشست حضور دارند یک درجه با بقیه جوانان تفاوت دارند ادامه داد: از شما جوانان انتظار می رود که چشم اندازآینده کشور را طراحی کنید.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان کشوربا تاکید بر این که نگاه غرب انسان مدارانه ونگاه اسلام توحید مدارانه است گفت: به خاطر همین نگاه است که جوانان کشور ما در همه زمینه ها موفق هستند.
وی با تاکید بر این که دومین موضوعی که در دهه چهارم انقلاب می توان به آن اشاره کرد موضوع ارتقای هویت جوانان است افزود: هویت غرب بر مبنای هویت جنسی، تحصیل وخانواده است ولی هویت شیعه چیزی جزهویت دینی، اسلامی، خانوادگی وتحصیل ونیست بنابراین نگاه ما در بحث هویت باید باز و بلند باشد.
دکتر" عصارنیا" با اشاره به این که سومین موضوعی که دردهه چهارم انقلاب باید به آن پرداخت بلند کردن پرچم های انقلاب اسلامی است گفت: هرچند که ما هنوز در اول راهیم واین راه شروع شده است وکشور ما توانسته است پرچم هایی را بلند کند که همه در حیرت آن مانده اند .
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان کشور با تاکید بر این که در تمدن اسلامی ما این نگاه توحید مدارانه است که این گونه فعالیت ها را رقم می زند اذعان داشت: تمدن اسلامی ما بر مبنای معرفت ومعنویت است وتمدن غرب سود وپول را گسترش می دهد.
وی با اشاره به این که هرچه قدر ما در نظام ادارای ارزشهای خود را به ارزش های اسلامی وانقلاب نزدیکتر کنیم نظام برتری خواهیم داشت ادامه داد: ما در نظام اداری هنوز نیازمند تحولاتی هستیم و نقش آفرینی دردهه چهارم نیازمند نگاه مبتنی بر برنامه و داشتن چشم اندازهاست.
دکتر" عصارنیا در پایان گفت: موفقیت دردهه چهارم انقلاب اسلامی نیازمند حرکت بر اساس چشم انداز، حرکت براساس کارگروهی، حرکت براساس موضوع، نگاه مجاهدانه ونگاه شبکه ای است.
گفتنی است در پایان این نشست معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان کشوربه سوالات برخی از شرکت کنندگان پاسخ داد.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا